Pages - Menu

Popular Posts

15 de juny del 2015

EXCURSIO ESPORLES BANYALBUFAR PEL CAMI DELS PESCADORS

Com estava previst férem la excursió amb un dia fantàstic una temperatura molt agradable i una brisa que ens va acariciar tot el temps.
Voldrien comentar que han fet net i ampliat en camí dins la finca de Son Coll fent net tots els terrenys i ara podem veure les oliveres i els Garrovers que amb el temps tornaràn a donar fruit.
Molt poca gent al Port del Canonge i ningú a la platja de Son Bunyola que amb una aigua cristallina va deixar que nadasim a gust.
Dinarem a l'ombre dels pins amb la brisa de la mar al mirador de la Punta de S'Aguila fins i tot com anàvem be de temps pogueren fer una becadeta..
En arribar al principi del camí de la Volta del General, baixarem cap a la Cala de Banyalbufar acabant tots a la gran terrassa de la Beronia mentre esperarem el bus de tornada.
Si be aquesta es la darrera excursió que férem enguany, pot ser que el més d'Agost fesem una sortida nocturna per anar a dormir el disapte a la Mola de Planici veure la posta i sortida de sol a aquest lloc tan privilegiat i baixar el diumenge per dinar a casa. Si finalment ho fèiem vos avisaré en temps com sempre a aquesta web.
Finalment m'agradaria agrair a n'en Joan Reynés la seva ajuda per poder dur a terma en securetat aquestes excursions i pel seus interessants comentaris de les coses que anavem veient amb aquest recorreguts

Vos adjunt un parell de fotos












Salut a tots 
Ermassets Club de Muntanya
Toni Bauçà

10 de juny del 2015

DIUMENGE 14 EXCURSIO ESPORLES BANYALBUFAR PEL CAMI DELS PESCADORS

la Sortida serà a les 9,30 hores del Ajuntament
la tornada a les 17,15 amb el bus de línia
dur menjar i aigua abastament i el banyador si voleu nedar a la platja de Son Bunyola

Aquesta serà la darrera excursió que férem aquesta temporada de les organitzades per l'Ajuntament d'Esporles conjuntament amb els Ermassets.

Vos adjunt una descripció de l'excursió i un parell de fotos

Esperem que no fasi massa calor

Toni Bauçà
Ermassets Club de Muntanya

Esporles Banyalbufar pel camí des Pescadors


Comença A la Església de Esporles i acaba a l’Església de Banyalbufar


Recorregut :13,9 Km Temps: 4  h. Desnivell: 369 m. Màxima altura: 365 m. Dificultat:$$   


Coses interessants a veure: PER FER LA TORNADA DE AQUESTA EXCURSIÓ S’HA DE TORNAR AMB EL BUS DE LINEA QUE VE DE BANYALBUFAR A ESPORLES. Aquesta excursió segueix el Camí que feien els pescadors per dur el peix del port del Canonge fins Esporles, El port del Canonge malgrat que no estigui dins el terme d'Esporles sempre ha estat la sortida a la mar d'aquest poble i era la única manera de menjar peix- L' església de Sant Pere si es fa en diumenge ja que els altres dies està tancada, es pot fer el recorregut per dins el poble baixant pel carrer de Sant Pere i fent la part alta del carrer major a on hi ha carrerons i carrerons que conformen la part més vella del poble- Ja pujant pel Badaluc també son de veure tot una sèrie de cases amb lladoners i xiprers  amb molt de caràcter - al camí de Son Dameto es poden veure panoràmiques del poble destacant sempre l'església a damunt tots els altres edificis- Ja al pla seguint el camí de Mirant de Mar es veuen un parell de rotes ben cuidades que mos duen fins al mirador el pins ara dificulten la vista però hi ha una roca ben prop que deixa que els sobrepassem- La baixada pel camí dels pescadors entre alzinar i pinar fins al port mos manté a l'ombra els dies d'estiu.- El Port te el seu encant amb las terres vermelloses que contrastant amb el verd del pins i el blau del cel fa les delícies dels pintors- La gran tanca i el torrent  dins els tries de colors vermellosos – La Platja de Son Bunyola de còdols de tot color – la pujada per la pista dins el pinar – El mirador de La Punta de  S’Aguila amb les millors vistes de tot l’entorn – La Finca de Son Bunyola que el magnat Brandson volia convertir amb hotel de luxe – Les grans balmes amb enterraments que els dies de mal temps el renou fa feredat – El camí dins el pinar amb la mar blava sempre a la vista – El Poble de Banyalbufar amb els seus carrers empedrats que s’ enfilen i baixen – L’Església i la Baronia amb el seu claustre i impressionant Torre de defensa. 




Fauna i flora: tords i ropits a l’hivern, cap ferrericos, pinsans, reietons, mel·leres ,Corbs, Xorigueres, busquerets, tot l’any i caçamosques , falcies, i cabots l’estiu. Qualque manada de cabres.Una mica d’olivar vora les cases i llavors pinar i alzinar tot el camí

Aigua- Al Port del Canonge hi ha Bars

Refugis en cas de dificultats: Al Port del Canonge








6 de juny del 2015

Torrent de Pareis, 14 de juny amb el gee.


 Aquest pròxim diumenge, 14 de juny, el Grup Excursionista d'Esporles fa la seva tradicional sortida al Torrent de Pareis.


3 de juny del 2015

Sortida a sa Torre de Lluc


Aquest passat dissabte vàrem tenir sortida 5 estrelles que ens va dur fins a sa Torre de Lluc, tal vegada la més inaccessible de les torres de vigilància que protegien la nostra illa de pirates i sarraïns.


24 de maig del 2015

Sortida 5 estrelles per a dissabte 30 de maig





Per aquest dissabte dia 30 de maig tenim planificada sortida 5 estrelles dels Ermassets. En aquesta ocasió l'excursió ens durà fins a la Torre de Lluc. Per anara farem el Pas des Contrabando i per tornar el Torrent des Boverons.

23 de maig del 2015

EXCURSIO PLANICIA PER ALJUBETS I ROTASSES

Perdonau la tardança en posar aquesta crònica, però férem l'excursió prevista pel seu recorregut amb un dia fantàstic i assolellat.
El cim de Planicia es un lloc únic dens la nostra serra, amb una flora alpina de teixos, rotabocs , pruneres bordes etc que han aguantat a aquest lloc privilegiat.
Disfrutarem de la companyia d'en Bernardi i una part del grup dels trescaires, dinarem a gust amb les vistes fantàstiques de aquest lloc un parell baixaren per les rossegueres per veure de prop els teixos i arribarem ja de tornada als Aljubets la millor bassa tapada de tot l'entorn d'Esporles.
adreçarem per la pedrera per acursar un poc l'excursió i tots arribarem cansats i contents un altra pic a la Granja

Vos adjunt un parell de fotos del dia









Idò fins la propera excursió
Ermassets club de Muntanya
Toni Bauçà


7 de maig del 2015

CIM PLANICI PER ROTASES I ALJUBETS - DIUMENGE 10 MAIG

DIUMENGE DIA 10 DE MAIG
SORTIDA A LES 9,30H DEL APARCAMENT DE SA GRANJA

Vos adjunt descripcio i unes fotos de l'excursió que ferem.

Cim Planícia per  Rotasses baixada Camí Aljubets

Comença al Aparcament de Sa Granja al Km 9,8 de la carretera de Puigpunyent a Esporles i acaba al mateix lloc

Recorregut : 17,3m.Temps: 7,30h. Desnivell: 768 m. Màxima altura: 941 m. Dificultat: $$$   



Coses interessants a veure: Si just podeu fer una excursió a aquesta mola  vos recomanaríem aquesta - A la sortida de l’aparcament tenim a la Granja la finca més emblemàtica de Esporles i que es pot visitar  a la tornada de l’excursió. - El camí del correu empedrat a bocins es una obra mestra del passat- les parets de pedra seca que l’envolten anomenades cabreres perquè les cabres no hi puguin pujar son una altra obra d’art – La bassa de ses Rotasses que era put vital a tots els carboners que en nombrosos rotllos poblen tot aquell comellar-  Un mirador en vistes a la costa nord -Ja més amunt un petit refugi potser uns dels anomenats ranxos que eren on s’agrupaven tots els carboners –Un pou cisterna prop del rotllo i caseta de carboner - El cim de Planícia  amb vistes fantàstiques al poble de Estellencs i tota la costa Nord així com la baixada amb els Teixos aferrats als penya-segats pomeres bordes i altra flora sub alpina que s’ha conservat a aquest entorn privilegiat , la baixada per la drecera al camí dels aljubets es costeruda – Al arribar el camí ampla si es vol veure els aljubets s’ha de anar un bocí enrera trobarem de baixada al pla del porxo un porxo un aljub gran però amb el sostre mig esbucat forn de calç i rotllo de carboner – Mes avall es troba únic forn de calç que hem vist en tota la serra que encara te la paret i el portell de davant sense esbucar – Ja més baix passarem per s’Arboçar i mes tard per son Sanutges la guixaria que està totalment en runes – El Camí del correu amb el seu encant ens durà novament al aparcament de la granja


Fauna i flora: tords i ropits a l’hivern, cap ferrericos, pinsans, reietons, mel·leres ,Corbs, Xorigueres, busquerets, tot l’any i caçamosques , falsies, i cabots l’estiu. Amés de les cabres que de raça mallorquina podreu veure en a vegades nombroses menades que fugen esquives escalivades dels caçadors. Veureu Oliveres a Ses Mosqueres en  comença i acabà el trajecte i  pinar i alzinar tot el resta de camí.

Aigua-No hi ha aigua en tot el recorregut. A S’Arboçar hi ha una cisterna si un te una corda i una cantimplora en poc beure si te molta de set, nosaltres al manco en beguérem i encara se’m vius.

Refugis en cas de dificultats: El refugi que trobam a la pujada  i la petita caseta refugi prop del cim 
de planícia.  A la baixada les cases de Son Senutges. 







Resumirem dient que es una excursió un poc dura a la pujada i llarga però sense dificultad.

Dur dinar i aigua!!! abastament

Fins diumenge i que el temps ens acompanyi
Ermassets Club de muntanya
Toni Bauçà