Pages - Menu

Popular Posts

28 de març del 2016

Sortida a la Serra des Cavall Bernat

Dissabte 19 de març vàrem fer la sortida del mes a la Serra des Cavall Bernat. Gran sortida on poguerem gaudir de les extraordinaries vistes que ens ofereix la nosta illa. 

Aquí vos deixam un recull de les fotografies i videos de l'excursió.

 







Salut i muntanya a tots i a totes!!!

Ermassets Club de Muntanya d'Esporles

12 de març del 2016

Sortida 5 estrelles per aquest dissabte 19 de març




 Ja hi tornam a ser, aquest dissabte 19 de març tornam a tenir excursió 5 estrelles.

No podia faltar en aquesta secció una visita a la Serra des Cavall Bernat. Serra impressionant i vertiginosa a l'inici de la península de Formentor que ens ofereix unes grans vistes de la nostra illa per una banda i un tallat, de més de 300 metres d'altitud, cap a la mar per l'altre.

29 de febrer del 2016

Puig de Tossals Verds




Aquí teniu unes quantes fotos de la sortida de febrer. 

Sortirem de sa Font des Noguer i férem cim a sa Torreta, Puig de sa Font i Puig de Tossals Verds. De tornada del Puig de Tossals anàrem pel Coco des Voltor, Pas Llis, Coll de sa Coma des Ases i Font de Noguer

L'any que ve hi tornam, ja que de memòria vàrem seguir una ruta d'en Valcaneras que no ens va sortir com esperàvem.


9 de febrer del 2016

Sortida 5 estrelles. Dissabte 13 de febrer


Per aquest dissabte dia 13 de febrer tenim planificada sortida 5 estrelles. En aquesta ocasió anirem fins el Puig de Tossals Verds de 1118 m d'altitud.




8 de febrer del 2016

Sortida Pas den Marc, Pas Nou i Pas des Racó

Aquest passat mes de gener vàrem fer la sortida 5 estrelles pel poble de Deià. Aquí vos deixam un parell de fotos de la sortida que ens va dur pel Pas den Marc, Pas Nou i Pas des Racó












Fins la pròxima!!
Salut i muntanya a tots!!

Ermassets Club de Muntanya

8 de gener del 2016

Sortida 5 estrelles, dissabte 16 de gener





Per aquest dissabte dia 16 de gener tenim planificada sortida 5 estrelles. En aquesta ocasió l'excursió ens durà a trescar 3 o 4 passos per Deià que no deixaran a ningú indiferent.

13 d’octubre del 2015

Esporles Seu de l'Aplec Excursionista del Països Catalans 2016




Aquest darrer cap de setmana ha tingut lloc a la localitat alacantina de Pedreguer el XXXIX Aplec Excursionista del Països Catalans.

Un petit grup d'esporlerins i esporlerines ens hem desplaçat fins a dita localitat per a participar en aquesta trobada social, cultural i esportiva on ens hem trobat extraordinàriament acollits per la gent de Pedreguer i hem pogut disfrutar durant 5 dies de les seves muntanyes i conèixer millor la seva historia i arrels que ens uneixen. Així com ens contaren que després de la expulsió dels moriscos al segle XVI, el territori de Pedreguer queda despoblat ja que la majoria dels seus habitants eren descendents dels moros. No va ser fins uns 200 anys més tard al segle XVIII que es repoblar amb majoria de gent procedent de Mallorca, fet que es reconeix amb els llinatges dels pedreros que ben be podrien passar per mallorquins.


Aquestes trobades que es realitzen de forma anual en diferents indrets del territori de parla catalana ens permeten intercanviar tradicions, cultura i història amb els nostres veïnats de parla catalana, al mateix temps que caminam i coneixem les seves muntanyes i paratges.

Durant els 39 anys d'història dels aplecs, ens han duit a conèixer llocs de la Catalunya Nord, Catalunya, el Pais València, el poble de l'Alguer a Sardenya i les Illes Balears on el factor comú entre tots és la cultura i llengua catalna.


Aquest any que ve, 2016, en la seva 40a edició, el Grup Excursionista d'Esporles i els Ermassets Club de Muntanya organitzarem el XL Aplec Excursionista del Països Catalans al nostre poble d'Esporles. 

En l'acte de cloenda de l'Aplec, Joan Costa, president del Centre Excursionista de Pedreguer, va fer entrega a Bernadí Morey, president del Grup Excursionista d'Esporles, de la bandera  que simbolitza el pas del testimoni per a l'inici de l'organització d'aquest esdeveniment.


Començam un any de preparatius per acollir durant un cap de setmana un nombre important d'excursionistes que visitaran el nostre poble i les seves muntanyes i  tant des dels Ermassets  com del Grup Excursionista esperam que disfrutin i puguin gaudir de la nostra Serra i de la nostra gent com nosaltres ho hem fet enguay a Pedreguer.

Salut i muntanya a tots!!!