Pages - Menu

26 de juliol del 2014

Forat Petit i Pas de s'Aranya

Diumenge a les 7 del dematí, ens veim al passeig com havíem quedat i partim cap a sa Calobra a començar aquesta petita, però intensa, excursió.

Devers les vuit i deu començam a caminar cap al torrent de Pareis sense enredar-nos massa ja que la intenció era arribar al Forat Petit i ser a dalt del Coll de s'Obaga abans de que el sol ens pitgi de demés. Obaga és diu d'un indret ombrívol, on no hi pega gaire el sol, vessant de una muntanya que mira al nord, més humit i menys calorós.

Començam l'ascens. Endinsant-nos pel penyal, entre les roques. Hem de fer qualque tram d'escalada sense massa complicació. Reposam un poc, per agafar un poc d'alè de tant en quant. Hem d'ascendir 150 metres gairebé en vertical fins arribar al Forat Petit i 240 metres per arribar a dalt del coll. A mesura que anam pujant milloram la perspectiva del torrent.

Passam el Forat Petit i seguíem cap amunt, a cercar el camí des Hortets i arribar fins a dalt del coll de s'Obaga. Nosaltres deguérem pujarem per la part meridional del coll, no patirem excessiva calor però si que ens sentíem el sol al clatell.

Des de dalt del coll ja trobam bastantes fites que vénen de la nostra esquerra, dels Clots de l'Infern i Cova de sa Campana.

Nosaltres seguim dret cap a sa Torre des Bosc seguint un tirany fitat.

Trobam l'aljub que devia donar aigua als torrers i qualcun altre carboner, i just després la Torre des Bosc, que agafa el nom de la possessió on es troba ubicada, amb un estat de conservació bastant deplorable.

Bones vistes panoràmiques de sa Calobra i d'es Morro de sa Vaca.

Des de la torre prenem camí cap al pas de s'Aranya, punt complicat de la sortida ja que cap dels participants no l'hem fet mai i no sabem exactament per on hem de tirar.

Ens orientam cercant l'encletxa del pas Nou que antigament s'usava per comunicar sa Calobra amb el torrent de Pareis i punt on ens ha de dur el pas.

Arribam a l'inici del pas just abans del qual hi ha les restes d'un camí de muntanya que ens fa dubtar saber si era usat per carboners que es guanyaven la vida en un terreny totalment abrupte i de difícil accés enmig del penya-segat o si el pas de s'Aranya, malgrat l'aeri i difícil accés, comunicava de forma habitual el pas Nou amb la torre des Bosc.

Sense gaire complicació però amb molt de compte superam el pas disfrutant de les vistes que ens ofereix.

Una vegada fet el pas de s'Aranya ja només ens queda seguir el pas Nou cap al torrent de Pareis. Tot de baixada, amb uns 10 minuts arribam.

Són les onze i quart i ja hem acabat l'excursió, ara toca refrescar-nos un poc i començar a pensar quina serà la pròxima.

Salut i muntanya a tots!!!